|
Written by Donaldo
|
|
Monday, 13 July 2009 15:13 |
|
Could it really be true? Does drinking coffee actually shrink the size of your breasts? Well if you're a girl then the answers is worryingly, yes. According to a study realised by Researches at LUND university in Sweden, women who drink 3 or more cups of coffee a day could actually be shrinking their cleavage!
"Oncologist Helena Jernstrom noticed that large-breasted women were more likely to be diagnosed with breast cancer, but found that drinking at least three cups of coffee reduced their risk of developing breast cancer. She began looking for a link and found a gene in half of all women that relates to coffee intake and breast size. The researchers also studied almost 300 women, quizzing them about their coffee intake and their bust measurements." “Drinking coffee can have a major effect on breast size,” said Dr. Jernstrom, but said women’s breasts won’t shrink quickly. “Coffee-drinking women do not have to worry their breasts will shrink to nothing overnight,” she told the Daily Star. “They will get smaller but the breasts aren’t just going to disappear.” Men don't get away scott-free either. The study also suggests that men who drink a lot of coffee (no telling what a lot is) have an increased chance of developing victims of gynecomastia, that is, MAN BOOBS. Now I'm off for a nice cuppa tea.
Source: http://www.newsmax.com/health/Coffee_Shrinks_Breasts/2008/10/21/142475.html
|
|
|
Coffee may protect against breast cancer |
|
Written by Donaldo
|
|
Monday, 13 July 2009 15:06 |
|
More reasons to drink coffee, this time for women ....
"Depending on which variant of a certain gene a woman has, a coffee consumption rate of at least two-three cups a day can either reduce the total risk of developing breast cancer or delay the onset of cancer. This is shown in new research from Lund University and Malmö University in Sweden.
The effect of coffee is related to estrogens, female sex hormones. Certain metabolic products of these hormones are known to be carcinogenic, and various components of coffee can alter the metabolism so that a woman acquires a better configuration of various estrogens. What’s more, coffee contains caffeine, which also hampers the growth of cancer cells.
The cancer researcher Helena Jernström and her associates have studied the coffee-drinking habits of nearly 460 breast cancer patients being treated in Lund. The results show that the effect of coffee varies depending on which variant the women have of a gene called CYP1A2, which codes for an enzyme that metabolizes both estrogen and coffee. Half of the women had a variant called A/A, while the others had either A/C or C/C.
“Those women who had one of the C variants, and who had drunk at least three cups of coffee a day, developed breast cancer considerably more seldom than women with the A/A variant with the same coffee consumption. Their cancer risk was only two thirds of that of the other women."
|
|
Written by Donaldo
|
|
Monday, 06 July 2009 19:50 |
Want to increase the chances of lowering your risk of diabetes, colon cancer Parkinson's Disease and at the same time better your mood and get rid of headaches? What about lower tooth cavities? All with one drug?
Which one? Coffee!!! that's right new research suggests it might even decrease the risk of type 2 diabetes!
A study by Harvard researchers (over 18 years and looking at 126,000 people) found that drinking just one cup of cover a day dropped the risk of diabetes by single digits, but drinking 6 or more cups a day cut the risk by 54% in men and 30% for women! Of course if you're anything like me, it'll mean you'll always need a toilet close by, but hey a small price to pay I reckon!!
"At least six studies indicate that people who drink coffee on a regular basis are up to 80% less likely to develop Parkinson's, with three showing the more they drink, the lower the risk. Other research shows that compared to not drinking coffee, at least two cups daily can translate to a 25% reduced risk of colon cancer, an 80% drop in liver cirrhosis risk, and nearly half the risk of gallstones.
Coffee even offsets some of the damage caused by other vices, some research indicates. "People who smoke and are heavy drinkers have less heart disease and liver damage when they regularly consume large amounts of coffee compared to those who don't," (http://men.webmd.com/features/coffee-new-health-food)
Although not a cure-all, coffee seems to be good for just about everything, from an aid to help studying to increasing the performance levels of athletes ... maybe it will even help us couch potatoes? I've just had a cup and actually, I think I'm feeling thinner already.
|
|
|
Sunday, 05 July 2009 21:32 |
"Drinking between three and five cups of coffee a day in middle age could decrease the risk of dementia and Alzheimer's disease by 65 per cent ...
, says a new study from ScandinaviaData from participants of the Cardiovascular Risk Factors, Aging and Dementia (CAIDE) study showed that, while tea drinking was not associated with dementia risk, drinking coffee in middle age may significantly reduced the risk of dementia later in life....
Study details
The researchers surveyed people starting in 1972, and then ever five years until 1987. Twenty-one years later (1998) 1409 individuals aged between 65 and 79 were re-examined, and 61 cases of dementia were documented, 48 of which had Alzheimer’s disease. Kivipelto and her co-workers report that people who drank between three to five cups of coffee per day at mid-life had lower risk of dementia and AD (65 per cent decreased) later in life, compared to those drinking no or only little coffee....
How much is too much?
The study adds to a small but growing body of science linking coffee consumption to improved mental function. Previously researchers from Finland reported that drinking a whopping 10 cups a day could reduce the risk of developing Parkinson’s disease by 74 per cent ...."
The full article can be read here
Another great article regarding the effects of coffee on alzheimers can be found here
Source: Alzheimer's Disease. Foodproductiondaily
Volume 16, Number 1 By Stephen Daniells, 16-Jan-2009
“Midlife Coffee and Tea Drinking and the Risk of Late-Life Dementia: A Population-Based CAIDE Study”
Authors: M.H. Eskelinen, T. Ngandu, J. Tuomilehto, H. Soininen, M. Kivipelto
|
|
|
|
|
|